torsdag 22. oktober 2009

kos i stua!

Johanne har desverre vokst ut av sengen sin så hun må få ny rimelig fort! Har ikke hjerte til å sette denne senga på loftet-den betyr veldig mye for meg! Tenkte at jeg kunne sette den i stua-og så gjorde jeg! Ble faktiskt veldig koselig! Tviler på at noen blir å sitte der,men det er ikke så veldig nøye for meg! rart det der med noen ting,man blir så glad i de at man ikke kan kvitte seg med dem! Denne sengen ble lagd til min bestemor i 1942 da hun ble født og hennes barn,barnebarn og nå oldebarn har brukt den! Tenkte å ha den til en av søstrene mine fikk barn!




Sølvkoppene til jentene står i osteklokka sammen med dåpsskjeia til Matilde, den er gravert inn navn og dåpsdato samt hilsen fra tippoldemor og tippoldefar! Blir helt rørt hver gang jeg ser på den-tenk å få oppleve sitt eget tippoldebarn-må være et stort høydepunkt i et langt liv! De døde desverre rett før Johanne ble født så de fikk aldri sett henne.


post signature

19 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så nydelig dere har fått det nå! Gratulerer med et vakkert hjem :)

Unknown sa...

Heisann. Såååå lekkert det ble med de nye sofaene i stua!! Kjempelekkert!

Jeg har bare sååå lyst på de selv også! Vi får se etterhvert:)

Ha en fortsatt fin torsdagskveld:)
Klem Linda

Lena sa...

Så fin sengen var - den kan du neimen ikke stue bort, nei!

Måtte bare gi deg et tips om Ektorpen - vær forsiktig med å sitte i den med mørke olabukser - de farger over! Fort gjort å glemme! Så når gjestene kommer, er det bare å be dem å ta av benklærne - haha!

Guttemamma sa...

Vannvittig fint i stua di!!! LIkt bord og like sofaer som oss....skjønner godt at du er fornøyd!!! Bare bestill til tantungen du,burde vel snart gi tre for prisen av to til deg...glad du ble fornøyd med julevimpelen!!
klem klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så flott seng! :) *misunnelig*

Og stua di ble lekker med ny sofa. Skjønner godt at du er fornøyd. :)))

Anne sa...

Så vakker seng! Er så kjekt med ting som har ein så koseleg historie knytt til seg:) Skjønar at du set pris på senga.
Ha ein herleg kveld!
Klem Anne:)

Drøm sa...

Koselig med ting som man arver. Og sofaen din var helt nydelig i stua di. Er veldig glad i ektorpen:)

Ha en fin kveld.
Klem Julie

HusmorDronninga sa...

Så koselig med senga i stua!
Du kan jo feks bruke den til utstilling av forskjellige dukker... Tilda'er eller Maileg feks... Så skal du nok se at den lille-store jenta di kommer til å bruke den til lek i stedet :)

josimo sa...

Så koselig og flott du hadde dandert det sammen-virkelig fint var det

MariMaja sa...

Koselig med møbler som går i arv, sengen er nydelig;)

Shabbycharm sa...

Hei Elisabeth. så koselig barneseng du har satt i stua, jeg har akkurat lik som jeg har mala hvit, men nå skal jeg bare skrive en fin tekst på hadde jeg tenkt. den stua di var jo bare helt nyderlig, forstår godt du hadde lyst å sove der;=)
HAR LAGT MEG SOM FÖLGER ,FOR HER MÅ JEG FÖLGE MED....
KLEM BELLA

Kathrine H sa...

For et koselig hjørne det ble. :o)

Vår familie har dessverre lite igjen av slike klenodier og arvegjenstander, uvisst av hvilken grunn, så den må dere ta godt vare på. :o)

Jannes lille sted sa...

Å så flott en seng! Og den passet jo eldig godt der i stua, litt sånn til pynt. Så koselig.
Ønsker deg en fin helg!
Klem Janne Merethe

Lillan sa...

stua di er såå fin:))) ønsker deg en riktig god helg:)


klem fra Lillan

Merethe sa...

Hei du! Første gangen jeg er hos deg :)

Så skjønt det var med sengen i stuen! Synes den tok seg riktig bra ut jeg, med puter og skinn. Og gratulerer med ny sofa! :) Veldig rent og pent!

June sa...

Nydelig seng! Så utrolig koselig med sånne gamle uttrekkssenger:)

-June

Min stil sa...

Så nydelig seng. jønner godt at du ikke kan stue den bort :)
Ps. ligger en award til deg på bloggen min.
Klæm fra Susanne

Elis@beth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Therese fra huset med de rare i sa...

For en nydelig seng!! Skjønenr godt at du ikke vil sette den på loftet! Og herlig å ha en seng som har såå mye historie!!!

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar til meg♥
Setter stor pris på det!
TuSeN tAkK♥

Blog Widget by LinkWithin